1. Übersetzen von Nederlands in Deutsch

We komen al jaren bij ‘Den Zevenden Hemel’ en heb nooit wat op of aan te merken gehad, maar helaas nu wel. We zijn er al meerdere malen geweest dit jaar - 14 keer -, maar hebben nu toch echt besloten dat we voorlopig niet meer terug zullen gaan!
    Op een mooie warme dag in mei, wilden we plaats nemen aan een tafeltje op het terras.
    We kregen te horen dat alle tafels tegen het restaurant gebouw gereserveerd waren.
    Ik vond die mededeling zeer bedenkelijk, want in het verleden was dat nog onmogelijk.
    Uiteindelijk hadden we plaats genomen bij het raam...
    Als voorgerecht had ik "Daisy's choice" oosters gemarineerde tartaar van tonijn en gebakken coquilles besteld. Er lag één coquille op mijn bord, in het verleden (april 2012) waren dat meer.
    Er staat op de kaart "coquilles" dus verwacht ik ook meer dan één. Bij het hoofdgerecht, -op de huid gegrilde rode poonfilet tezamen met een grote garnaal -, ontbrak de grote garnaal.
    Bij het naar huis gaan vroeg ik aan het personeel of ik de volgende dag dezelfde tafel kon reserveren voor 3 pers. (tijd 17.30uur tot max. 19.45 ivm theatervoorstelling aan de parade).
    Ik kreeg te horen dat reserveren op het terras niet mogelijk was, terwijl we in het begin geen plaats konden nemen aan een tafel op het terras vanwege een reservering.
    Het is in principe een ideale locatie om voorafgaand aan een concert te gaan eten, maar voorlopig niet meer voor ons. Op het terras was geen reservering mogelijk, gelukkig was er nog net een tafeltje vrij. Het theater menu besteld met Theaterdiner-arrangement. We kwamen op tijd achter dat we dubbel hadden betaald. We kregen het geld terug, maar achteraf kwamen we erachter dat we het volledige bedrag hadden betaald. Dus zonder korting! Het eten is na velen bezoeken nog steeds goed, de service wordt helaas minder. Afgelopen vrijdag wilde ik voor de volgende een tafel om 19.30 uur voor zes personen reserveren. Helaas kun je vanaf nu alleen reserveren om 17.30 tot 20.30 of vanaf 20.30 uur. Om hogere restaurantomzet te halen, is dit restaurant begonnen met het uit te oefenen over de ‘duurtijd’ die klanten besteden aan een maaltijd. Jammer!
    Een teleurgestelde klant.

• Essen & Trinken 8
    • Atmosphäre 8
    • Bedienung 6
    • Preis/Qualität 8
    7,8
    1 positive Stimme0 negative Stimmen

Kommentare umgehend diese Rezension

1. Vergewissern Sie sich das ihr Kommentar unsere Richtlinien Kommentar Richtlinien nicht übertretet. Lesen Sie auch unsere Privacy Erklärung.

Loggen Sie ein um zu kommentieren

Sie können nicht anonym auf einer Rezension kommentieren. Bitte loggen Sie ein oder erstellen Sie ein neues Profil um zu kommentieren.

1. Beste Myrna Smits,

Hartelijk dank voor uw reactie op EET.NU.

Via deze weg willen wij ook graag reageren op hetgeen u heeft geschreven over ons restaurant.
    Op 24 mei j.l heeft u ons een brief geschreven met uw klachten over het plaatsnemen op het terras en uw opmerking over de “Daisy`s choice”.
    Als antwoord op deze brief hebben wij u gebeld en u keurig telefonisch uitgelegd waarom er een bordje gereserveerd op de tafels staat. Echter blijkt nu dat het u nog steeds niet duidelijk is. Wij betreuren het dan ook ten zeerste dat u dezelfde klacht, waarvan wij dachten dat deze uit de wereld was, wederom een half jaar later op een recensiesite plaatst en dit niet met ons nogmaals bespreekt.

Voor de lezer zal ik het e.e.a. nog even toelichten. U kunt bij ons niet reserveren op het terras daar iedereen in de warme maanden graag buiten wil plaats nemen. Om die reden plaatsen wij onze gasten in de omliggende gezellige cafeetjes of nemen zij plaats aan onze bar voor een aperitief. Zodra een “tafel” heeft afgerekend plaatsen wij een reserveringsbordje op de tafel om zodoende de tafel voor de volgende gast te bewaren die al even ergens in een café zit te wachten om aan tafel te gaan. Als ons terras om 17.00 uur op zaterdag vol zit, dan betekent in de regel dat vrijwel alle tafels omstreeks 19.00/19.30 uur weer vrij zijn, snel worden opgedekt en worden voorzien van een reserveringsbordje. Daarna gaat de gastheer/gastvrouw de desbetreffende gasten halen om te vertellen dat de tafel gereed staat. Het zou dan erg vervelend zijn als gasten die al het geduld hebben gehad om te wachten, niet aan tafel kunnen omdat anderen dan daar al hebben plaatsgenomen. Dit is de enige reden waarom wij de bordjes gereserveerd op tafel hebben staan.

Daisy`s choice is een oosters gemarineerde tartaar van tonijn met daarbij geserveerd 1 coquille. Inderdaad staat er een typefout in de menukaart waardoor de verwarring kan ontstaan. Dit hebben wij destijds ook aangegeven. Wij serveren nooit meerdere coquilles bij dit gerecht. Wij serveren wel meerdere coquilles bij een ander gerecht; coquilles met witlof.
    Bij de rode poonfilet hoort inderdaad een Gamba en dat deze ontbrak is een terechte klacht. Zou dit in de toekomst nogmaals mogen voorkomen, laat dit dan weten aan één van de medewerkers dan kan deze klacht opgelost worden door nog een gamba na te serveren.

Wat betreft het per ongeluk dubbel aanslaan van het theatermenu is het volgende over te zeggen. Als u bij ons een theatermenu nuttigt zullen wij om logistieke redenen het gehele menu aan moeten slaan om de juiste gerechten in de keuken te krijgen. Als u aan het einde van uw diner gaat afrekenen en de theaterdinerbon bij ons inlevert, wordt deze verrekend met het menu. Deze worden dan als het ware teruggeslagen naar uw theaterdinerbon. Als dit niet gebeurd is, dan staat inderdaad het menu op uw rekening, terwijl u daar reeds bij het theater voor betaald heeft. Dit is een menselijke fout wat snel verholpen kan worden. Wij werken nooit met korting, want wij hebben vastgestelde prijzen.

Op zaterdag is de drukste dag van de week en uiteraard willen wij er dan ook voor zorgen dat er zoveel mogelijk gasten kunnen komen eten bij ons. Het is altijd vervelend om te moeten zeggen dat er géén plaats is voor onze gasten. Om deze reden werkt de Zevende hemel al jaren lang (minimaal 10 jaar) met 2 zitten enkel en alleen op zaterdag. Wij zijn dan altijd geopend vanaf 17.00 uur en vanaf die tijd kunt u reserveren voor de 1e zit (alleen binnen). De 2e zit begint om 20.30 uur. U schrijft; ” Om hogere restaurantomzet te halen, is dit restaurant begonnen met het uit te oefenen over de ‘duurtijd’ die klanten besteden aan een maaltijd. Jammer!” Zoals u bij bovenstaande kan lezen is dit enkel en alleen om zo goed mogelijk al onze gasten te kunnen plaatsen.

EET.NU is een druk bezochte website en wij hopen dat u inziet dat wij uw klachten ook zéér serieus nemen, vandaar ook de lange onderbouwde reactie. U schrijft in het begin dat u toch echt besloten heeft voorlopig niet meer terug te zullen komen. Als u schrijft `voorlopig` dan zie ik daar een kans in. Mocht u willen reserveren dan zou ik u willen vragen zich bij ons te melden, zodat wij er zeker van zijn dat hetgeen bovenstaand gebeurd is u niet nogmaals zal overkomen, maar dat u correct geholpen wordt. Immers…Een avondje Hemelen is culinair verwend worden door gastvrijheid, de gezellige inrichting, in een ambiance waarin u zich direct In den Zevende Hemel waant.

Met culinaire groet,

Frank Suijkerbuijk & Desiree Theuns
    In den Zevenden Hemel